Söke Kaymakamlığına Bağlı Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün TÜBİTAK  4005 başarası.
Her yıl TÜBİTAK tarafından düzenlenen TÜBİTAK  4005  Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına akademisyenle ve yüksek lisans yapmış öğretmenler başvuru yapmaktadır.  Geçtiğimiz yıl Söke Kaymakamlığı Himayelerinde yürütülmekte olan “Felsefe Kazan Biz Kepçe Projesi”, Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü adına  yürütücülüğünü Levent YILDIZ’ın yaptığı, Söke Kaymakamlığı, Söke Belediyesi, Söke Hacı Halil Paşa İlçe Halk Kütüphanesi ve Söke Ziraat Okulu (TAYEM) tarafından da desteklenerek  TÜBİTAK tarafından 48.890 TL bütçe ile  kabul edilerek büyük başarıya imza attı. Yüzlerce akademisyen arasından müracaat eden Levent YILDIZ’ın “Felsefe Kazan Biz Kepçe Projesi” Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde kabul gören tek proje oldu.
Bu projenin amacı,  lise 11. ve 12. sınıflarda okutulan felsefe derslerinde,  sorgulama yapabilen, farklı fikirlere saygı duyan, tartışma kültürü edinen, özgün, bağımsız, insan düşüncesindeki değişim ve gelişimin farkında olan, eleştirel ve mantıklı düşünme ile yorumlama yeteneğini geliştirmeye katkıda bulunan aktif öğretme yöntem ve tekniklerinin uygulanmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamaktır. Ayrıca, Felsefenin kendine özgü olan Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi, Akıl Yürütme, Sorgulama, Argümantasyon, Analitik Düşünme,  Eleştirel Düşünme, İfade ve Yazma Becerisi, Felsefi Okuryazarlık, Özgün Fikirler Üretme gibi özel kazanımlarında aktif öğrenme ile günlük hayata uygulanabilirliği planlanmıştır. Felsefenin ne olduğu, günlük yaşantımızda diğer bilgi türleri ile olan ilişkisi ve etkisinin projenin yürütülmesi açısından önemlidir. Bu nedenle felsefe derslerinde, tüm hayatımızı kucaklayacak eleştirici ve sorgulayıcı düşünme yöntemlerin öğrenilmesini hedeflenmiştir. Tüm bu süreçte yaşamsal bir ilke olarak değerleri bir kenara bırakmamız mümkün değildir. Projenin her aşamasında ve etkinliklerinde, Saygı, Sevgi, Adalet, Özgürlük, Dürüstlük, Öz Denetim, Sabır, Sorumluluk gibi değerleri yaşam biçimine dönüştürmeyi ve bunları öğretmenlerin benimsenmesini öğrencileri ile birlikte yaşam biçimleri olmasını düşünülmüştür. Proje ile ülkemiz okullarında görev yapan, mesleklerinde ki 10. İle 25. Yılını çalışan Felsefe Öğretmenlerine yukarıda saydığımız niteliklere uygun olarak eğitim verilmesini hedeflenmiştir.
Proje Kapsamında Söke Ziraat Okulu TAYEM’de 07-13 Ekim 2018 tarihleri arasında Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden gelen 35 Felsefe öğretmeni için aşağıda ki etkinlikler düzenlenecektir;
08 Ekim 2018’de;
Drama ve tiyatro etkinliklerinin yöntem olarak kullanıldığı; “Drama İle Grup Arkadaşlarımı Tanıyorum”,
Felsefe Metinlerin Yaratıcı Yazım Tekniği İle analiz edildiği; “Felsefe İle Yaşama ve Eğitime Bakmak”,
e-öğrenme, mobil uygulamalar, bilgisayar destekli öğrenme gibi yöntemlerin kullanıldığ “Felsefe Web’de”,
09 Ekim 2018’de;
Gözlem, arazi çalışmaları ve drama etkinliklerinin yapıldığı, “Priene ve Milet’i Keşfediyorum”,
Drama ve tiyatro etkinliklerinin yöntem olarak kullanıldığı; “Tarih’ten Gelen Adamla Açıkoturum”
10 Ekim 2018’de;
Sokratik Yöntem, workshop Örnek Olay, Aktif Öğrenme etkinliklerinin yapıldığı “Sokratik Yöntemi Kullanalım”,
e-öğrenme, mobil uygulamalar, bilgisayar destekli öğrenme gibi yöntemlerin kullanıldığı “Felsefe 2.0”,
Sokratik Yöntem, workshop Örnek Olay, Aktif Öğrenme etkinliklerinin yapıldığı “Sokratik Yöntemi Kullanalım”
Drama ve tiyatro etkinliklerinin yöntem olarak kullanıldığı; “Değerleri Tanıyorum ( Dilsiz Drama)”,
 
11 Ekim 2018’de;
Gözlem, arazi çalışmaları ve drama etkinliklerinin yapıldığı “Efes’i Tanıyorum”,
Felsefe Metinlerin Yaratıcı Yazım Tekniği İle analiz edildiği; “Platon ve Aristoteles’in Eğitime Bakışı”,
Gözlem, arazi çalışmaları ve drama etkinliklerinin yapıldığı “Kareler’le Efes”,
Serbest Çalışma Etkinliklerinin yapıldığı, “Sosyalleşiyorum”
 
12 Ekim 2018’de;
Çalıştay, workshop Örnek Olay, Aktif Öğrenme etkinliklerinin yapıldığı “Rol Oynama Yöntemini Öğrenelim”
Çalıştay, workshop Örnek Olay, Aktif Öğrenme etkinliklerinin yapıldığı “ Felsefede Örnek Olay Yöntemini Öğrenelim”
Felsefe Metinlerin Yaratıcı Yazım Tekniği İle analiz edildiği; “Refleksif Bilgi Olarak Felsefe”,
e-öğrenme, mobil uygulamalar, bilgisayar destekli öğrenme gibi yöntemlerin kullanıldığı  “Net’te Yürüyorum”,
Serbest Çalışma Etkinliklerinin yapıldığı, “Sosyalleşiyorum”
 
13 Ekim 2018’de
e-öğrenme, mobil uygulamalar, bilgisayar destekli öğrenme gibi yöntemlerin “Nasıl Görüşürüz?”,
Son test ve değerlendirme etkinliklerinin yapıldığı, “Felsefe Kazan Biz Kepçe Kapanış”,
Genel değerlendirmenin yapıldığı, “Neler Yaptık?”,
e-öğrenme, mobil uygulamalar, bilgisayar destekli öğrenme gibi yöntemlerin kullanıldığı  “Kuantum Felsefe”,
 
Proje Ekibi;
Proje Yürütücüsü;
Levent YILDIZ; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Söke Şehit Emre Acar Cumhuriyet Anadolu Lisesi Okul Müdürü, 
Proje Uzmanları;
Doç. Dr. Esin ACAR; Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı öğretim görevlisi,
Cengiz GÜLKAYA; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Aydın Söke  Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde Elektrik-Elektronik Teknolojisi Elektrik Öğretmeni,
 
Proje Eğitmenleri:
Prof Dr. Metin COŞAR; Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Sistematik Felsefe ve Mantık Anabilim Dalı Öğretim Üyesi,
Murat Niyazi EMRE; Bornova Belediyesinde Tiyatro yöneticisi, oyuncu ve eğitmeni,
Polat İNANGÜL; Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları doktora öğrencisi. Bornova Belediyesi Şehir Tiyatrosunda eğitimci ve oyuncu,
 
Proje Rehberleri:
Kubilay ENGİNSU; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Söke Anadolu Lisesinde öğretmeni,
Hayriye ÖZYOL; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Söke Şehit Emre Acar Cumhuriyet Anadolu Lisesinde müdür yardımcısı,
Mahmut OKAN; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Söke Şehit Emre Acar Cumhuriyet Anadolu Lisesinde İngilizce öğretmeni,
Serap YAŞA ECE; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde Söke Kıryarlar Uygulama ve Eğitim Merkezinde hemşire
 
Proje ile ilgili olarak yapılan çalışmalar ve öğretmenlerin müracaatları için detaylı bilgilere
http://filozofya.com/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Formun Üstü